Wat zoekt de recruiter van nu in een event?

Ondanks vroegen we jullie om onze enquête in te vullen. Wat beweegt recruiters anno 2025? Waar komen ze hun stoel voor uit? En wat verwachten ze van een goed recruitment event? Hieronder delen we de meest opvallende inzichten uit onze enquête.

Op de vraag “Voor welke spreker rij jij om?” kwam een verrassend duidelijk antwoord: een corporate recruiter die een interessante learning deelt, krijgt jullie massaal op de been. Blijkbaar is er veel animo voor ervaringsverhalen en praktische tips uit het veld, iets waar wij met onze Tip van de Week al regelmatig op inspelen. Ook een econoom die arbeidsmarktdata inzichtelijk maakt, kan op veel interesse rekenen. Mooi om te zien dat inhoudelijke verdieping en data-gedreven inzichten zo gewaardeerd worden.

We vroegen ook hoe vaak jullie in 2025 naar betaald event over recruitment gaan. Meer dan de helft van de respondenten gaf aan hier geen plannen voor te hebben. Dat is opvallend, of misschien juist niet, want onze eigen events zijn én inhoudelijk sterk én gratis toegankelijk. Wellicht verklaren onze gratis events waarom er minder animo is voor betaalde alternatieven.

Tot slot vroegen we naar de ideale mix tussen kennis en ontspanning. De antwoorden liepen uiteen, maar één ding werd duidelijk: borrelen met andere recruiters én HR-professionals blijft favoriet. Goed nieuws: die extra lange borrel staat standaard op het programma van onze events! Daarnaast noemden veel respondenten ook sportieve of interactieve activiteiten zoals samenwerkingsspellen. Dat geeft ons weer frisse ideeën voor toekomstige bijeenkomsten.

Dank voor het delen van jullie inzichten! Jullie input helpt ons om onze events nóg beter aan te laten sluiten op wat er leeft in de wereld van recruitment. Tot snel bij een van onze events!

Share