Waarom Jobtimiser de meest verstandige keuze voor de wervingsprofessional is!

In een artikel op de website en de nieuwsbrief van Recruiters Connected bespraken wij eerder hoe het gebruik van Jobtimiser ondersteunend kan zijn in het wervingsproces. Wij deelden daarin de voordelen en verschillende functionaliteiten van Jobtimiser bij de drie stappen in een standaard wervingsproces: Opstellen vacature, Publiceren vacature en Afhandelen sollicitanten. Hieronder vragen wij je aandacht voor hoe je als zelfstandig werkende recruiter Jobtimiser kunnen introduceren binnen jouw klantenkring.

Je zet het wervingsproces binnen een organisatie op
Wij zien dat regelmatig zelfstandig recruiters worden ingehuurd om organisaties te helpen bij het gestructureerd opzetten van het wervingsproces. Een aantal stappen hieruit zijn dan het opstellen van het te volgen proces, het beschrijven van de binnen de organisatie voorkomende functies en het selecteren van de ondersteunende tooling. Na keuze voor Jobtimiser als de te gebruiken software, richt de recruiter Jobtimiser in naar de wensen van de opdrachtgever en zet vaak ook de eerste openstaande vacature uit. Wanneer het proces beëindigd is en de recruiter alles ingericht heeft, wordt het Jobtimiser-account aan de organisatie overgedragen zodat zij het blijvend kunnen gebruiken.

Je wordt ingehuurd voor het vervullen van een specifieke vacature
Om de eigen organisatie te ontlasten, of omdat het bedrijf zelf het wervingsproces heeft ingericht, worden recruiters ingehuurd om voor de organisatie de “perfecte” kandidaat te vinden. Vaak gaat dit op basis van een zogenaamde short-list, waarna de opdrachtgever de uiteindelijke selectie doet. Hoe de recruiter aan de kandidaten komt vindt de organisatie niet belangrijk. Of het nu is via het plaatsen van de vacature op vacaturebanken, het gebruik van het eigen netwerk van de recruiter, het afstruinen van LinkedIn of misschien zelfs allemaal. Jobtimiser kan hierbij ondersteunend werken door zowel de mogelijkheid te bieden vacatures op vacaturebanken te plaatsen als heel eenvoudig kandidaten aan de vacature toe te voegen. Na een eerste selectie door de recruiter kan de opdrachtgever uitgenodigd worden om in Jobtimiser de shortlist te bekijken en aan het verdere selectie proces deel te nemen.

Je werkt voor verschillende klanten
Aan het standaard abonnement Wervingsmanager kan een gebruiker een extra abonnement toevoegen: de Klantmanager. Dit abonnement is gericht op recruiters die voor verschillende organisaties werken en niet voor iedere klant een eigen account willen aanmaken. Met de Klantmanager kunnen opdrachtgevers en hun medewerkers opgegeven worden, op basis waarvan binnen Jobtimiser onderscheid gemaakt kan worden. Dit komt voornamelijk tot uiting in de interfacing, waar de vacatures voor specifiek één klant getoond kunnen worden door middel van filtering. Daarnaast kan de recruiter medewerkers van de opdrachtgever uitnodigen om deel te nemen aan het wervingsproces van een specifieke vacature, zonder dat zij de vacatures van andere klanten te zien.

Je plaatst de vacatures en het sollicitatieformulier op de website van uw opdrachtgever
Veel organisaties hebben hun eigen werken-bij pagina op hun website en willen graag dat vacatures en de bijbehorende sollicitatieformulieren daar gepubliceerd worden. Ook dan kan een recruiter Jobtimiser blijven gebruiken! Nadat de recruiter de vacature in Jobtimiser aangemaakt heeft, kan die via een XML-feed in de website van de klant opgenomen worden. Kandidaten die reageren via het sollicitatieformulier op de website van de klant kunnen via een API-call Jobtimiser ingeschoten worden, zodat de recruiter binnen Jobtimiser het selectieproces (al dan niet gezamenlijk met de opdrachtgever) kan afronden.

Interesse? Neem contact met ons op (mail of chat), bezoek de website of begin vandaag nog met een gratis proefperiode van twee weken.

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.