De Tip van de Week komt deze week van Marrit Willemsen. Wat voor kennis kan zij met ons delen? Je leest het hier!
Wie ben je?
Marrit Willemsen uit Zeist. Ik ben interim Corporate Recruiter.
Hoe ben je in het recruitmentvak gerold?
Na NHTV toerisme, rolde ik in een uitzendbaan als intercedent en later werd ik daar vestigingsmanager. Uiteindelijk heb ik gekozen om te focussen op corporate en het verbeteren van recruitment op de lange termijn. Echt proces verbeteren is wat ik leuk vind en goed kan. Ik deed dat toen in loondienst, maar als het eenmaal staat, ga ik liever weg. Een logische stap was om dus te gaan interimmen. Ik kom ergens binnen om de basis en het fundament neer te zetten.
Wat doe je nu?
Na mijn interim opdracht bij IT bedrijf Surf ben ik gestart als interim corporate recruiter bij FYEO | Oogkliniek. We hebben zo’n 150 medewerkers en er is op dit moment veel vraag naar oogartsen en optometristen.
Aan mij de taak om de basis goed neer te zetten en te starten met een workflow voor sourcing. Dat doe ik samen met Rosemarie Lambers; het is leuker met zijn tweeën! Ik ben tot eind augustus voor twee dagen in de week bezig met deze klus. Vanaf september ga ik wat meer werken, omdat dan een andere parttime klus stopt.
Er is werk zat door de vergrijzing én het openen van nieuwe vestigingen in Utrecht en Arnhem. Op dit moment wordt er dus ook gezocht naar een nieuwe HR Business Partner en twee HR-support medewerkers.
ATS implementeren. Plat, niet veel hiring managers. Jobmarketing: Indeed zelf. Wil net als bij Surf wel verder werken met Brockmeyer. Want jobmarketing werkt goed en het contact met Ricardo is prettig.
Wat vind je het leukst en minst leuke aan recruitment?
Door inefficiënte processen, is er vaak te weinig tijd om kwaliteit te leveren aan kandidaten en hiring managers. Het komt vooral vaak voor dat je niet tijdig kunt leveren aan hirinig managers door te lage kwaliteit kandidaten door onnodig niet goed ingerichte processen. Daar komt bij kijken dat je dus ook geen goede verwachtingen naar kandidaten toe kunt scheppen en dat is ook vervelend.
Verder is recruitment gewoon heel erg leuk!
Wat is jouw Tip van de Week?
Mijn tip is om zo snel mogelijk de mensen die je tegenkomt in je recruitmentproces écht te leren kennen. Van de telefoniste tot de CEO of DGA. Niet alleen roepen dat je mensgericht bent, maar daadwerkelijk iemand leren kennen op een minder oppervlakkig niveau.
Daarnaast is digitaliseren super belangrijk, dus moet je zorgen voor goede leveranciers. En tenslotte wil ik benadrukken dat je met leuke mensen zou moeten samenwerken, ook als je interimmer bent. Dan wordt je werk automatisch ook leuk!
Over de ‘Tip van de Week…’
Recruiters Connected staat voor kennisdeling door verbinding. Dit doen wij in elk opzicht gratis. Een belangrijk onderdeel hiervan, vinden wij, is leren van elkaar. Daarom vragen wij elke week aan één recruitmentcollega wat hún tip van de week is.
Verder sparren over recruitment kan vervolgens natuurlijk op een van onze events!
Marrit geeft als tip mee om je recruitmentproces te optimaliseren met behulp van digitalisatie en tools.
Wil je vrijblijvend meer weten over digitaliseringskansen binnen jouw recruitmentproces? Of eens vrijblijvend sparren over recruitment marketing, ATS-en, software en apps? Vraag ons gerust om wat vrijblijvende informatie!