In deze Tip van de Week vertelt Linda Wildbret over hoe zij aan het begin van haar carrière op zoek ging naar haar ‘echte’ baan.
Wie ben je?
Mijn naam is Linda Wildbret, de oprichter van Forta Solutions.
Hoe ben je in het recruitmentvak gerold?
Ik was al vroeg uit huis en jong van school (17). En had een baantje in een supermarkt. Toen ik 23 jaar oud was, besefte ik dat het tijd was om te overdenken wat ik ging doen als ik later groot was, en daarom begon ik de uitzendbureaus te verkennen.
Ik raakte enorm geïntrigeerd door het werk dat ze daar deden, en besloot te solliciteren voor de functie van intercedent. Hoewel ik van iedereen afwijzingen ontving, zette ik toch door. Twee jaar lang bracht ik elke week een stapel sollicitaties naar de brievenbus.
Uiteindelijk kreeg ik na twee jaar ergens de kans om als vestigingsassistent te beginnen. Ik heb vervolgens bij een aantal grote en kleine organisaties gewerkt en veel ervaring opgedaan.
Wat doe je nu?
In 2018 heb ik Forta Solutions opgericht, omdat ik wilde gaan recruiten op mijn eigen manier, met persoonlijke aandacht en tijd om een match voor de langere termijn maken.
De naam “Forta” staat voor sterk en krachtig, omdat dat is wie IK ben!
Forta Solutions bemiddelt in de vakgebieden Finance, HR, Office en management.
Wat vind jij het leukst aan recruitment?
Wat ik zo geweldig vind aan recruitment is de diversiteit ervan, en vooral het kunnen leggen van persoonlijke verbindingen en anderen vooruithelpen. Zelfs als ik je niet kan helpen bij je volgende carrièrestap, ben ik altijd bereid om te ondersteunen. Klanten kiezen voor Forta vanwege onze persoonlijke en verbindende aanpak.
Wat maakt jullie bijzonder?
Wij zijn geen massa-recruiters en werken niet met stapels cv’s en vacatures. Wij gaan voor kwaliteit, en het is voor ons belangrijk om klanten en kandidaten daadwerkelijk verder te helpen. Het draait niet om het simpelweg invullen van een vacature uit de stapel. Wij hechten waarde aan persoonlijke betrokkenheid en menselijk contact. Dat maakt het verschil
Wat vind jij een mindere kant van recruitment?
Wat ik soms lastig vind, is dat er momenteel zoveel banen beschikbaar zijn en kandidaten van alle kanten worden benaderd. Ze hebben overal aanbiedingen lopen, wat betekent dat het niet langer vanzelfsprekend is dat iemand direct instemt met een nieuwe functie.
Bovendien merk ik dat er momenteel veel recruiters actief zijn, zowel goede als minder goede, en dat er veel automatische tools worden gebruikt. Persoonlijk houd ik niet zo van deze ontwikkeling, omdat het de echte essentie van recruitment naar mijn mening enigszins vertroebelt.
Over de ‘Tip van de Week…’
Recruiters Connected staat voor kennisdeling door verbinding. Dit doen wij in elk opzicht gratis. Een belangrijk onderdeel hiervan, vinden wij, is leren van elkaar. Daarom vragen wij elke week aan één recruitmentcollega wat hún tip van de week is.
Verder sparren over recruitment kan vervolgens natuurlijk op een van onze events!
Wil je vrijblijvend meer weten over digitaliseringskansen binnen jouw recruitmentproces? Of eens vrijblijvend sparren over recruitment marketing, ATS-en, software en apps? Vraag ons gerust om wat vrijblijvende informatie!