Deze keer is Duco Jansen te woord in de Tip van de Week. Zijn tip gaat over het richten op de toekomst.
Wie ben je?
Duco Jansen. Corporate Recruiter bij Isero BV.
Hoe ben je in het recruitmentvak gerold?
Na mijn opleiding Commerciële Economie had ik geen idee wat ik wilde gaan doen. Op school kon je niet kiezen voor Recruitment, dus het was een wat onbekend begrip. Door veel gesprekken te voeren met verschillende bedrijven hoopte ik erachter te komen wat mij echt enthousiast maakte. Tijdens een van die gesprekken realiseerde ik me dat het mij ook leuk leek om aan die andere kant van de tafel te zitten. Om juist mensen te helpen en blij te maken met een passende baan. Dat heb ik toen aangegeven en de bal is direct gaan rollen. Zo leerde ik meer over Recruitment. Toen ben ik me daarop gaan focussen en ben ik gestart als Internationaal Recruiter en heb ik mijn basis gelegd.
Wat doe je nu?
Nu werk ik dus nog steeds in Recruitment. Na zo’n 10 jaar bij 2 bureaus te hebben gewerkt wilde ik graag de corporate kant van Recruitment zien. Ruim 3 jaar geleden ben ik gestart bij Isero BV als Corporate Recruiter. Daar begonnen om Recruitment intern op de kaart te zetten en alle processen te optimaliseren. Een behoorlijke klus in de conservatieve bouwwereld. Gelukkig hebben we eind vorig jaar een nieuwe collega, Merle, aan het team mogen toevoegen. Met elkaar gaan we elke dag de toffe uitdaging aan om te werken aan procesoptimalisaties, eerlijke kansen voor iedereen, meer kandidaten enthousiasmeren en Isero een mooier bedrijf te maken. En we hebben net een nieuw ATS geïmplementeerd met een nieuwe werken-bij website, dus neem een kijkje op www.werkenbijisero.nl zou ik zeggen 😉.
Wat vind jij zo leuk aan recruitment?
Mensen enthousiasmeren over hun mogelijkheden in de toekomst. Het liefst bij Isero natuurlijk, maar ik haal er ook plezier uit om iemand te helpen zoeken in de juiste richting. Zodat zij ook hun werkgeluk vinden.
Daarnaast vind ik het ook leuk om een impact te maken binnen een bedrijf. Bouwen aan strakke processen, gelijke procedures voor alle kandidaten, werken aan een sterk Employer Brand en ga zo maar door.
Zijn er ook dingen waar je tegenop ziet op een dag?
Om weer achter vacaturehouders aan te moeten voor terugkoppelingen kan soms vermoeiend worden. Maar als ik dan uitleg wat de meerwaarde is van snelle en eerlijke procedures levert dat vaak weer leuke gesprekken op. En uiteindelijk geeft het ook weer een geluksmoment als ze de volgende keer uit zichzelf bij je terugkomen.
Wat is jouw Tip van de Week?
Richt je ogen op de toekomst. Natuurlijk geeft het een kick om snelle successen te behalen. Maar ik ben ervan overtuigd dat bouwen aan een sterk fundament meer oplevert op de lange termijn. Zorg dat de basis goed staat binnen je bedrijf en ga daarna pas verder bouwen. Neem je collega’s hierin mee, maak ze enthousiast en vertel ze over het belang van Recruitment. Zo kan je meer doen voor je bedrijf!
Over de ‘Tip van de Week…’
Recruiters Connected staat voor kennisdeling door verbinding. Dit doen wij in elk opzicht gratis. Een belangrijk onderdeel hiervan, vinden wij, is leren van elkaar. Daarom vragen wij elke week aan één recruitmentcollega wat hún tip van de week is.
Verder sparren over recruitment kan vervolgens natuurlijk op een van onze events!
Wil je vrijblijvend meer weten over digitaliseringskansen binnen jouw recruitmentproces? Of eens vrijblijvend sparren over recruitment marketing, ATS-en, software en apps? Vraag ons gerust om wat vrijblijvende informatie!