Het kennismakingsevent van 5 maart was weer een succes. Een van de sprekers was Kees Martijn Segaar. Hij interviewt ondernemers in hun Podcats Growth Challenge en is founder van SalesMentor. Gister gaf hij een presentatie over Social Recruitment voor centennials / Gen Z.
Het social media landschap in Nederland verandert. Het gebruik van Whatsapp, Youtube en Instagram groeit door onder Nederlanders, terwijl het aantal Facebook-gebruikers blijft dalen. Er zijn in Nederland momenteel 1 miljoen gebruikers van het platform TikTok en 2.4 miljoen gebruikers van het platform Snapchat. Jongeren onder de 25 zijn massaal actief op Snapchat. Zij checken gemiddeld wel 20 keer per dag de app. Om centennials / Gen Z te bereiken, is het inzetten van deze platforms dus geen gek idee.
Een Duits ziekenhuis gebruikt o.a. TikTok om nieuw talent te werven. Zij hebben in totaal 1 miljoen likes op hun TikTok videos. Zie deze link voor een voorbeeld: https://vm.tiktok.com/XS6dAJ/
Zij pakken het aan door geen traditionele kanalen te gebruiken. Social (TikTok, Instagram, Twitter, Facebook, WhatsApp) is hun enige recruitment tool voor jong talent. Daarnaast maken zij gebruik van Academy groepen voor scholieren en studenten. Zij zijn ook onderdeel van hun employer branding.