TheRecruitBoosters ziet nieuwe trend: recruiters gezocht

TheRecruitBoosters, een Amsterdamse start-up gericht op recruitment via LinkedIn, ziet de vraag naar recruiters sterk toenemen. Hoewel het bedrijf organisaties helpt om geschikte kandidaten te vinden voor allerlei functies en in allerlei sectoren, kloppen klanten steeds vaker aan om een recruitmentvacature op te vullen. Dit is in lijn met de huidige krapte op de arbeidsmarkt. Zo stelde Intelligence Group onlangs dat de arbeidsmarktactiviteit zich in het derde kwartaal van 2021 op een historisch laag punt bevindt. Hoewel de vraag naar nieuw personeel nog nooit zo hoog is geweest, is het aantal mensen dat actief een nieuwe baan zoekt nog nooit zo laag geweest (10,7%).

Het gevolg van de overspannen arbeidsmarkt is dat werkgevers nog actiever mensen zijn gaan benaderen. Uit hetzelfde rapport van Intelligence Group blijkt namelijk dat het aantal mensen dat in het afgelopen kwartaal voor een functie is benaderd ook tot recordhoogte is gestegen, namelijk 34%. Met name LinkedIn is een populair kanaal om kandidaten te zoeken. Omdat steeds meer bedrijven zich wenden tot recruitmentbedrijven om mensen te benaderen, is er volgens UWV en Indeed inmiddels een tekort aan recruiters. Ook TheRecruitBoosters merkt dat er vanuit hun klantenbestand steeds meer vraag is naar recruiters. Zo nam het aantal bedrijven dat bij hen aanklopt om een recruitmentfunctie te vullen in de afgelopen 6  maanden toe met  60%. 

“Aangezien de arbeidsmarkt momenteel op slot zit, zien we dat veel bedrijven hulp nodig hebben om openstaande vacatures te vullen. Zij richten zich tot recruitmentbedrijven om hen te helpen de juiste mensen aan te trekken. Maar als een soort sneeuwbaleffect is daardoor ook deze markt oververhit”, aldus Luc van Poll, CEO en oprichter van TheRecruitBoosters. “Bedrijven zouden hun strategie moeten heroverwegen en de recruitersfunctie op een andere manier moeten invullen. Met de juiste inzichten en een datagedreven aanpak kunnen ze het recruitmentproces optimaliseren. Uiteindelijk zullen ook zij hierdoor de geschikte kandidaat weten te vinden.”

Om de problemen die momenteel spelen in de markt aan te pakken, maakt TheRecruitBoosters gebruik van diverse technologieën en diensten. Deze stellen bedrijven in staat om ook in de huidige situatie de juiste kandidaten te vinden. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Gebruik van data. Meten is weten, en door beslissingen te baseren op feiten en cijfers in plaats van aannames kunnen bedrijven hun recruitment optimaliseren. TheRecruitBoosters doet dit onder meer door leadlijsten te verrijken met data, A/B-testen uit te voeren en door met behulp van AI inzicht te verkrijgen in het succes van de campagnes.
  • Tekstoptimalisatie. De kans dat iemand een connectieverzoek op LinkedIn accepteert, is aanzienlijk groter wanneer de ontvanger een gepersonaliseerd bericht ontvangt. De copywriters van TheRecruitBoosters baseren zich bij het opstellen van de teksten op data van eerdere campagnes. In combinatie met de juiste tone-of-voice, zijn ze in staat voor iedere klant de juiste teksten op te stellen.
  • Strategische sessies en consultancy calls. In strategische sessies wordt vooraf de doelgroep samengesteld aan de hand van eisen waar kandidaten aan moeten voldoen. Wanneer de campagnes draaien, houdt de software nauwkeurig bij wat de resultaten zijn. Door deze resultaten te bespreken in wekelijkse consultancy calls kan de campagne waar nodig worden geoptimaliseerd.

Meer informatie over hoe TheRecruitBoosters bedrijven helpt het juiste talent te vinden in de huidige, krappe arbeidsmarkt, is hier beschikbaar.

Over TheRecruitBoosters

TheRecruitBoosters, gevestigd in Amsterdam, heeft twee overtuigingen. Enerzijds gelooft het bedrijf in de kracht van LinkedIn als social selling platform en anderzijds in het automatiseren van werkprocessen. Door deze overtuigingen te combineren, ondersteunt het bedrijf alle recruitment-organisaties in Nederland bij het vinden en bereiken van zowel nieuwe opdrachtgevers als nieuwe kandidaten. Op deze manier wordt een brug geslagen tussen de offline en online wereld van recruitment.

TheRecruitBoosters doet dit voor alle organisaties die willen investeren in een slimmer, sneller en efficiënter werkproces. Hierbij maakt eventuele kennis of affiniteit met LinkedIn en automatiseren niet uit. Zolang men maar durft te groeien met zijn of haar organisatie.

www.therecruitboosters.com

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.