TheRecruitBoosters voegt nieuwe innovaties toe na restricties LinkedIn

Wekelijkse limiet van 100 connectieverzoeken dwingt recruiters ertoe om gepersonaliseerde uitnodigingen te versturen die worden geaccepteerd

TheRecruitBoosters, een Amsterdamse start-up gericht op recruitment via LinkedIn, voert diverse innovaties door met het oog op nieuwe richtlijnen van LinkedIn. Het socialmediaplatform heeft het aantal uitnodigingen dat iemand kan versturen aanzienlijk beperkt. Deze beperking heeft grote gevolgen voor recruiters die LinkedIn als primair recruitment-tool gebruiken. Met het oog op deze ontwikkeling biedt TheRecruitBoosters diverse data- en AI-gedreven oplossingen. Met deze oplossingen wordt de kans dat connectieverzoeken worden geaccepteerd aanzienlijk vergroot. Hierdoor kunnen recruiters, ondanks de nieuwe wekelijkse limiet, de kracht van het LinkedIn-platform blijven benutten om de juiste kandidaten te vinden.

De beperkingen van LinkedIn 

Om oplichterij en spamberichten op het platform tegen te gaan, heeft LinkedIn sinds kort het aantal connectieverzoeken dat je kunt versturen met 85% teruggebracht. Waar vroeger tot wel 100 uitnodigingen per dag konden worden verstuurd, zijn dat er nu 100 per week. Als iemand deze limiet overschrijdt, ontvangt hij of zij automatisch een melding dat de wekelijkse limiet is bereikt. Gebruikers die zich herhaaldelijk niet aan deze richtlijn houden, lopen het risico dat hun account wordt geblokkeerd. Veel recruiters maken dag in, dag uit gebruik van LinkedIn om geschikte kandidaten te zoeken. Deze nieuwe richtlijn geldt voor iedereen, dus ook voor recruiters op LinkedIn. Hun werk wordt hierdoor bemoeilijkt en zij lopen een verhoogd risico dat hun accounts geblokkeerd worden.

De nieuwe limiet dwingt recruiters er dus toe om veel gerichter de juiste kandidaten te targetten. Zij kunnen namelijk veel minder potentiële kandidaten bereiken. Ook is het van belang geen negatieve feedback te krijgen van gebruikers waar een connectieverzoek naar gestuurd wordt. Wanneer te veel uitnodigingen worden genegeerd of als spam worden gemarkeerd, kunnen er namelijk ook tijdelijke beperkingen worden opgelegd. Daartegenover staat dat voor ieder connectieverzoek dat wordt geaccepteerd, er een extra verzoek mag worden verzonden. Het is daarom belangrijk dat connectieverzoeken worden verstuurd die geaccepteerd worden. 

Ligt de oplossing bij TheRecruitBoosters?

Om de slagingskans van een connectieverzoek te verhogen en daarmee het risico dat accounts worden geblokkeerd te verkleinen, komt TheRecruitBoosters met diverse innovaties. Deze omvatten: 

  • Dataverrijking van leadlijsten. Door via verschillende kanalen meer data toe te voegen aan lijsten met geschikte kandidaten, kunnen beter de juiste contacten worden geselecteerd. 
  • Handmatig scannen leadlijsten. Door leadlijsten uitvoerig handmatig te scannen, worden eventuele onregelmatigheden in de leadlijst voorkomen.
  • Een uitgebreid dashboard. Op het dashboard worden de data en resultaten van campagnes inzichtelijk gemaakt. Hierdoor kunnen campagnes eventueel in overleg worden aangepast. 
  • Geoptimaliseerde teksten. Dankzij uitgebreide ervaringen met eerdere campagnes en allerlei sectoren zijn de copywriters in staat voor iedere klant de juiste teksten op te stellen. 
  • A/B-testen. Met behulp van A/B-testen worden campagnes vergeleken met erkende statistische methoden om te achterhalen welke teksten en doelgroepen het beste werken.
  • Geavanceerde AI-technieken. Met behulp van AI wordt inzicht verkregen in hoeverre mensen positief op campagnes reageren en kunnen de meest interessante kandidaten worden gedetecteerd. 

Met deze nieuwe richtlijnen zijn de cowboy-dagen op LinkedIn voorgoed voorbij. Recruiters kunnen niet langer met hagel schieten en hopen dat een van de vele verstuurde connectieverzoeken succesvol is. Hiermee vergroten zij namelijk de kans dat hun account tijdelijk wordt geblokkeerd”, aldus Luc van Poll, CEO en oprichter van TheRecruitBoosters. “Gelukkig kan dit worden gemonitord en met scherp toezicht zo veel mogelijk worden voorkomen. Met deze nieuwe innovaties breiden we onze diensten uit en helpen we recruiters omgaan met deze nieuwe richtlijn. Uiteindelijk stellen deze innovaties ons in staat om voor onze klanten doelgerichter meer geschikte kandidaten te vinden.

Meer informatie over hoe TheRecruitBoosters met zijn technologie en diensten recruiters kan helpen de juiste kandidaten te bereiken, is hier beschikbaar.

Over TheRecruitBoosters 

TheRecruitBoosters, gevestigd in Amsterdam, heeft twee overtuigingen. Enerzijds gelooft het bedrijf in de kracht van LinkedIn als social selling platform en anderzijds in het automatiseren van werkprocessen. Door deze overtuigingen te combineren, ondersteunt het bedrijf alle recruitment-organisaties in Nederland bij het vinden en bereiken van nieuwe kandidaten. Op deze manier wordt een brug geslagen tussen de offline en online wereld van recruitment.

TheRecruitBoosters doet dit voor alle organisaties die willen investeren in een slimmer, sneller en efficiënter werkproces. Hierbij maakt eventuele kennis of affiniteit met LinkedIn en automatiseren niet uit. Zolang men maar durft te groeien met zijn of haar organisatie.

www.therecruitboosters.com 

Share

Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en cookies van derden cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.

Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.