Rebranding komt voort uit verdere professionalisering en optimalisering van processen bij het bedrijf.
Amsterdam, 26 januari 2023 – TheRecruitBoosters, een Amsterdamse startup gericht op sourcing via LinkedIn, gaat verder als Soorce. TheRecruitBoosters werd in 2018 opgericht met als doel het recruitmentproces voor bedrijven sneller én makkelijker te maken. Hierbij richt het bedrijf zich niet alleen op recruitment- en detacheringsbureaus, maar ook op de zakelijke markt. Met unieke software automatiseert Soorce het sourcingproces voor klanten en biedt het datagedreven inzichten in de resultaten van benaderingscampagnes. De rebranding is het gevolg van een professionaliseringsslag en sluit beter aan bij de vernieuwde missie van het bedrijf: het aantrekken van personeel weer menselijk maken.
In de huidige recruitmentmarkt is het zoeken, selecteren en benaderen van potentiële kandidaten (sourcen) een tijdrovende en vervelende taak geworden. Hierdoor is het vaak lastig om tijdens dit proces de kandidaat centraal te stellen. Soorce maakt dit weer mogelijk: door diverse onderdelen van het proces te automatiseren, kunnen klanten hun tijd en middelen besteden aan de leukere, meer menselijke onderdelen van het recruitmentproces, zoals het persoonlijke contact met potentiële kandidaten.
De afgelopen periode is Soorce druk bezig geweest een professionaliseringsslag te maken. Inmiddels hebben ruim honderd bedrijven gebruik gemaakt van de service van Soorce, waaronder toonaangevende bedrijven in de automotive-, supermarkt- en recruitmentbranche. Om deze partijen de beste service te kunnen blijven bieden, zijn er nieuwe werknemers aangetrokken en zijn bestaande teams geherstructureerd. Zo bestaat het volledige team onder andere uit: developers, customer success managers, resourcers, business development managers, een marketingafdeling en een afdeling operations. Verder heeft Soorce de operationele processen geoptimaliseerd en diverse innovaties doorgevoerd in zijn software, waaronder:
● Een uniek scoringssysteem. Aan de hand van negen relevante criteria, zoals relevante jaren werkervaring en opleidingsniveau, kunnen klanten nog beter specificeren aan welke eisen potentiële kandidaten moeten voldoen. Vervolgens worden er waardes gehangen aan elk van de criteria, waarna er procentuele scores toegediend kunnen worden aan de potentiële kandidaten. De zoekfilters zijn specifiek gericht op de Nederlandse arbeidsmarkt, waardoor de best matchende potentiële kandidaten uit deze arbeidsmarkt in de doelgroeplijst kunnen worden opgenomen.
● Een rankingsysteem. Door potentiële kandidaten te rangschikken binnen de doelgroeplijst, op basis van de toegediende scores, wordt voor klanten direct zichtbaar wie de meest geschikte potentiële kandidaat is. Dit helpt hen te beslissen met wie ze als eerste persoonlijk contact willen opnemen.
● Een vernieuwd dashboard. Middels het verbeterde dashboard krijgen klanten inzicht in de prestaties van hun campagnes, kunnen zij eenvoudig nieuwe campagnes lanceren, en de berichten naar hun potentiële kandidaten opvolgen: alles vanuit één overzichtelijke plek.
“De recruitmentmarkt kent verschillende interpretaties van het begrip ‘sourcing’. Veel partijen zien dit alleen als het identificeren van geschikte kandidaten en het verzamelen van relevante informatie, zoals iemands naam, functietitel, telefoonnummer en huidige werkgever”, aldus Luc van Poll, CEO en oprichter van Soorce. “Bij Soorce vinden we dat sourcen zowel het zoeken, het identificeren, maar ook het eerste contact met een potentiële kandidaat omvat. Vandaar ook onze slogan: ‘Soorce, The New Way of Sourcing’. Wij gaan met onze software-based service, onze innovaties en persoonlijke begeleiding verder dan waar een resourcer normaliter stopt.”
Meer informatie over Soorce is hier beschikbaar.
Over Soorce
Soorce, gevestigd in Amsterdam, automatiseert het zoeken, selecteren én benaderen van potentiële kandidaten, waardoor jij meer tijd overhoudt voor het persoonlijke contact. Zo sta je binnen no time in contact met de beste potentiële kandidaten voor jouw vacature. Soorcen is nog nooit zo makkelijk geweest. Maak kennis met “the New Way of Sourcing”. www.soorce.nl