LinkedIn Stories

Sinds 13 mei 2020 zijn wij het eerste Europese land waarin LinkedIn Stories wordt getest. Met deze functie wordt weer een nieuwe optie met nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan ons sociaal en zakelijk netwerk. Bij veel LinkedIn gebruikers roept dit vragen op: Wat houdt LinkedIn Stories in en hoe zet je het in? Is de basis hiervan anders dan de stories op Facebook of Instagram? En zit ik hier überhaupt wel op te wachten? In dit artikel gaan wij proberen deze vragen te beantwoorden.

Wat houdt LinkedIn Stories in?

De basis van LinkedIn Stories is hetzelfde als die van Facebook- of Instagram stories. Je zorgt voor beeldmateriaal, uploadt dit als een story en vervolgens wordt het op de homepage uitgelicht. Een story is een foto (kort aantikken) of video (ingedrukt houden) van maximaal 20 sec. Je kan deze foto of video direct maken en uploaden, maar je kan er ook voor kiezen een al bestaande verticale foto of video te uploaden. Hierna heb je verschillende opties om deze content te bewerken (denk aan tekst, stickers, taggen). Je story is 24 uur zichtbaar, waarna het automatisch van het platform wordt verwijderd.

Hoe zet je LinkedIn Stories in?

Met deze functie kan je dus korte en krachtige stories plaatsen. Ook kun je bijhouden hoe vaak en door wie je story is bekeken en kan je deze personen direct een privébericht sturen. Je kan alleen reacties op je story ontvangen van je eerstegraads connecties. Met de focus op zakelijke connecties is het naar onze mening de bedoeling om relevante en professionele content te plaatsen, in combinatie met authentieke content van je alledaagse professionele momenten. Zo blijf je zakelijk interessant, net als in de updates die je normaal plaatst en draag je daarnaast bij aan de engagement tussen jou en je LinkedIn contacten. Het zorgt voor een verbeterde zichtbaarheid en geeft je de kans om meer te laten zien van jouw zakelijke leven.

Zit je hier überhaupt wel op te wachten?

LinkedIn stelt daarnaast dat er momenteel i.v.m. het coronavirus drie keer zo veel engagement op posts is als ‘normaal’. Er is een groei van 20% in gesprekken tussen collega’s, 40% van de LinkedIn-leden zegt vaker het nieuws te lezen en 30% checkt vaker social media. Wij zijn dus zeker van mening dat LinkedIn Stories, vooral nu, een toevoeging kan zijn in je zakelijke netwerk, omdat het je helpt om op een creatieve en informatieve manier verbonden te blijven met je connecties en volgers. Pas wel op dat je je connecties en volgers niet gaat spammen, dit kan averechts werken. Daarnaast denken wij ook dat het plaatsen van overdreven en persoonlijke privémomenten onhandig is.

Aankomende periode gaan wij van Recruiters I Connected ook aan de slag met deze nieuwe functie, dus blijf vooral de LinkedIn pagina van Kees Jan in de gaten houden voor voorbeelden hoe je Stories kunt gebruiken als aanvulling op je normale updates. Veel succes!

 

Gepubliceerd door: Nikita van Grieken, Marketing & Communicatie executive bij Recruiters I Connected, 0640514578

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.