Hoe past Recruiters I Connected zich aan tijdens Covid-19?

Recruiters I Connected heeft net als werkgevers in heel Nederland te maken met de nieuwe realiteit van Covid-19. Niet alleen de grote multinationals met contacten in getroffen gebieden nemen maatregelen tegen het coronavirus, maar ook kleinere organisaties werken met maatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Afgelaste events en thuiswerken zijn maatregelen die als vanzelfsprekend worden beschouwd. De verwarring en uitdaging die het virus met zich meebrengt speelt zeker ook bij ons maar inmiddels zijn wij als Recruiters I Connected aangekomen bij de fases van acceptatie, aanpassing en doorgaan.

 

Aanpassingen op de werkvloer

Bij Kees Jan (CO-Founder Recruiters I Connected) kwamen de videocalls op een gegeven moment z’n neus uit. Het team had behoefte aan samenwerken in plaats van thuiswerken. Ikzelf heb nog een discussie gevoerd met Kees Jan om tijdelijk het treinreizen te minimaliseren. Het kantoor in Amsterdam is namelijk te klein om het team te huisvesten binnen de RIVM richtlijnen. Dit resulteerde in een co-werkplek in Amsterdam waar we wél binnen die richtlijnen weer samen kunnen werken, sparren, lunchen en inspireren (zie de bijgevoegde foto). Op deze foto zijn twee nieuwe gezichten te zien aangezien er gedurende de crisis twee collega’s zijn bijgekomen! Wij zijn erg blij met onze twee nieuwste aanwinsten Yara en Babs aangezien ons netwerkcollectief nog steeds groeit met een ledenbestand van inmiddels bijna 800 leden. Fijn dat jullie hebben gekozen voor Recruiters I Connected!

 

Uitdagingen op de werkvloer

Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat wij het beheren van onze relaties met leden en partners hebben moeten aanpassen. Wij hebben protocollen opgezet om door te kunnen gaan met het verbinden van ambitieuze recruiters met de beste leveranciers van recruitment tools. Daartoe hebben we de pagina Recruitment tools live gezet. Het verbeteren van onze website is onderdeel van ons doel om nog efficiënter een betere match te maken tussen mensen en werk, resulterend in een nog hogere mate van werkvreugde. Toch ondervinden ook wij dagelijks uitdagingen in deze onzekere tijd. Het kost ons meer dan ooit moeite om de juiste mensen te bereiken ondanks onze insteek niet te bellen vanuit een verkoopintentie maar juist met de intentie om mensen en vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

 

Doorgaan op de werkvloer

Dit weerhoudt ons er niet van extra gas te geven en als inkoopcollectief minimaal 200 werkgevers per maand te bellen om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Wij verbinden recruiters met recruitment kanalen, recruitment tools en trainingen en daarnaast dus nu ook werkgevers met werknemers aangezien helaas een deel van onze leden op zoek is naar een interim opdracht of een andere baan. Deze groep leden helpen wij door relevante werk-mogelijkheden (zelfs nu) in kaart te brengen met behulp van de bedrijvendatabases van partners zoals Vakmedianet en Brockmeyer.

 

Al met al biedt het virus nieuwe perspectieven en blijven we mooie stappen maken terwijl we langzaam met z’n allen onze dagelijkse dingen weer kunnen oppakken:

· Kinderen weer bij de oppas ✅

· Coronaproof werken op kantoor ✅

· Invullen van vacatures ✅

· Gebruik maken van recruitment tools ✅

 

Gepubliceerd door: Nikita van Grieken, Marketing & Communicatie executive bij Recruiters I Connected, 0640514578

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.