Hoe bereik je het juiste talent?

Omdat de hoeveelheid (onbetrouwbare) informatie alsmaar toeneemt is het voor consumenten vanzelfsprekend en noodzakelijk geworden om achtergrondinformatie op te zoeken over een product of dienst, voorafgaand aan een aankoop. Voor aanbieders van producten en diensten is het een gevecht om aandacht geworden. Op de arbeidsmarkt is dit niet anders.

 

Werkzoekenden hebben niet alleen last hebben van information overload, maar ervaren ook dat alle berichten op elkaar lijken. Ze zijn sceptisch over wat werkgevers communiceren. We kunnen veel leren van de jongste generatie op de arbeidsmarkt: Generatie Z. In dit artikel gaan we daar dieper op in. Werkgevers moeten stoppen met het romantiseren van hun banen en bedrijfscultuur.

 

Zorg voor een sterke employee value proposition

Het is de laatste jaren steeds vanzelfsprekender geworden om als organisatie vanuit de kandidaat te denken. Vandaar de populaire term ‘employee value proposition’ (hierna: EVP). De EVP laat zien wat werknemers krijgen, in ruil voor wat zij de organisatie teruggeven in de vorm van tijd, inspanningen, ervaring en ideeën.

 

Wat maakt dan een sterk EVP? Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat werkzoekenden het volgende nastreven:

  1. Fantastische leiders, die inspireren, ondersteunen en de focus leggen op persoonlijke ontwikkeling;
  2. Een fantastische baan, die interessant is en impact maakt, met groeimogelijkheden;
  3. Een fantastisch bedrijf, met een goede reputatie, cultuur en bijdrage aan de maatschappij;
  4. Fantastische beloningen, in de vorm van salaris, secundaire voorwaarden en erkenning.

 

Uit datzelfde onderzoek blijkt dat een EVP onderscheidend, relevant en realistisch moet zijn. Werkzoekenden geloven niet meer alles wat een organisatie communiceert en gaan zelf op onderzoek uit. Informatie van werknemers in de relevante baan wordt als een meer betrouwbare bron van informatie gezien dan informatie van de HR manager of CEO.

Oplossingen zoals Spielwork kunnen de communicatie van werkgevers betrouwbaarder maken, omdat de informatie afkomstig is van medewerkers in de baan.

 

Traditionele vacatures zijn niet effectief

De meeste vacatures zijn volledig tekstueel, met holle termen als ‘hands-on teamplayer’ en ‘marktconform salaris’. Dit is kostbaar en schadelijk voor de organisatie.

 

Over Spielwork

Met Spielwork helpen we bedrijven bij het aannemen van het juiste talent. Wij maken visuele vacatures die een eerlijk beeld geven van het dagelijkse werk. Door verwachtingen van de baan en cultuur te managen, kun je kostbare mis-hires voorkomen. Zo bespaar je tijd en kosten en neem je productieve mensen aan, die écht bij de organisatie en baan passen.

 

Wat doen we concreet

  • Wij maken alle tekstuele en visuele (vacature)content en landingspagina’s. De teksten maken we op basis van een telefonische intake met een medewerker in de baan. De landingspagina’s zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, Google for Jobs en een zo hoog mogelijke conversie. Wij denken vanuit de kandidaat waardoor het resultaat aanzienlijk beter is;
  • Naast de vacatures, maken we (zonder extra kosten) een visuele werkenbij-pagina (inclusief tekstuele content);
  • Wij kunnen de pagina’s integreren met jullie website. Bekijk hier wat wij voor een klant gemaakt hebben;

Meer weten?

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.