Het neerzetten van een sterk werkgeversmerk

Aan de hand van 5 stappen legt Wouter Weijens van Recruition uit hoe je een sterk werkgeversmerk neerzet. Dit zijn de stappen:

  1. Identiteit
  2. Propositie
  3. Authenticiteit
  4. AIDA-model: inhoud en kanalen
  5. KPI’s en Analytics

Stap 1: Identiteit als werkgever

  • Wat heb je als bedrijf te bieden aan medewerkers en kandidaten?
  • Hoe vertaal je je waarden door richting de kandidaten?
  • Wat is de diepere insteek van de beloftes in je vacatureteksten?
  • Wat maakt jou extra aantrekkelijk als werkgever?

Doel: het neerzetten van een helder beeld met concrete voorbeelden, verteld door medewerkers van jouw organisatie.

Stap 2: Propositie (reëel toegevoegde waarde)

  • Wat heb je mensen te bieden in de specifieke rol?
  • Wat verwacht je terug?
  • Dit doorvertalen in een verhaal = story telling

Doel: de conclusie van deze stappen is de belofte die je aan kandidaten doet.

Stap 3: Authenticiteit

  • Echte eigen mensen vertellen jouw verhaal
  • Echte foto’s, films en materiaal maken en gebruiken (geen stock)
  • Inzetten van ambassadeurs/community
  • Hiermee bewijs je stap 1 en stap 2!

Doel: het creëren van meer impact op de kandidaat. 

Stap 4: AIDA-model inzetten op inhoud en kanalen
Push, Pull en Referall kanalen inzetten!

  • Push: het proactief benaderen en attenderen van je doelgroep via CV databanken,
    communities, scholen, beurzen en andere bronnen.
  • Pull: het vertalen en inzetten vanuit je eigen werkenbij-site van de eerste 3 stappen in de online mediakanalen (denk aan facebook, linkedin, whatsapp, youtube, twitter, vacaturebanken etc.)
  • Referral: het inzetten van je eigen netwerk aan collega’s, bekenden en ambassadeurs.

Doel: het creëren van verkeer, naamsbekendheid en conversie via je werkenbij-site.

Stap 5: KPI’s en Analytics

  • Altijd direct inzicht via het dashboard, de statistieken, rapportage en analytics modules
  • Sturen op KPI’s van medewerkers/recruiters
  • Real time feeling met cijfers in je recruitment proces

Doel: het data gedreven inzetten van budgetten teneinde maximaal bedrijfsresultaat te genereren. 

Vragen? Contact Wouter | 06-23135655 | wouter@recruition.nl | www.recruition.nl

Share

Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en cookies van derden cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.

Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.