“Diversiteit is de grootste onzin trend binnen de recruitment wereld” – CEO Recrout.

Amsterdam 06-09-2021, Je kunt tegenwoordig geen krant of vakblad openslaan of het woord diversiteit wordt wel een paar keer genoemd. Grote organisaties strooien rond met diversiteitsprojecten in hun marketing en corporate recruitment afdelingen van multinationals en schrijven zich krom aan allerlei mooie verhalen over hoe zij staan voor diversiteit.

De meeste organisaties zijn er op de werkvloer echter niet heel erg mee bezig en managers vertonen meer weerstand dan vreugde wanneer er weer een nieuw diversiteitsproject wordt opgestart waarbij de zoveelste training zich aandient. In de praktijk echter komt er weinig van terecht. Meer dan een marketingverhaal wordt het bij de meeste bedrijven niet aldus Karim Akhlal, oprichter Recrout.com

“Natuurlijk is diversiteit belangrijk, ik denk niet dat er nog heel veel recruitment gedienden zijn die daar niet in geloven, maar de route er naartoe die we op dit moment kiezen is niet de juiste. Het is te dwangmatig, te geforceerd en te oppervlakkig.”

Juist omdat iedereen er wel iets mee wil maar vaak niet weet hoe en wat, is Recrout een half jaar geleden begonnen met de ontwikkeling van een nieuw technologisch HR tech platform. Dit nieuwe systeem helpt werkgevers om op een eenvoudige wijze een 100% objectief recruitment proces te creëren. De technologie van Recrout helpt hen om de meeste handmatige en tijdrovende taken te automatiseren en sollicitanten te digitaal te testen op aanwezige competenties. Het algoritme van Recrout matcht deze vervolgens automatisch met de functieprofielen en cultuurprofielen van een organisatie of afdeling.

Hiermee voorspelt het algoritme van Recrout welke kandidaten de hoogste kans hebben op toekomstig succes binnen een specifieke functie of bedrijfsomgeving. Op deze manier maakt het niet meer uit hoe je heet, hoe oud je bent, welke kleur of naam je hebt of je een man of vrouw bent. Het systeem kijkt puur naar de geschiktheid van mensen op basis van hun talent. Dit helpt recruiters ook om hun interne klanten te overtuigen van de beste match en voorkomt dat hiring managers ongefundeerd blijven vragen om het schaap met de vijf poten. Zeker in een periode van krapte op de arbeidsmarkt is het van cruciaal belang dat de mensen dié je aanneemt echt de juiste match zijn. Ook met het oog op een eventueel verloop risico.

“De nadruk moet liggen op objectieve matching en selectie van kandidaten. Als je een goed functionerend, data gedreven en objectief proces hebt, dan krijg je vanzelf een organische diversiteit. Zolang de best passende kandidaat maar centraal staat. Maar je zult ook moeten erkennen dat je de preselectie niet meer aan intuïtie moet overlaten maar aan slimme technologie. Hiermee neem je alle onbewuste en/of bewuste uitsluitingsmechanismen weg. Het succes van de organisatie moet voorop staan.”

In 2015 is Karim Akhlal begonnen met zijn huidige bedrijf Recrout. Voorheen een data gedreven recruitment platform waarop young professionals gematcht werden met vacatures en organisaties op basis van talent en competenties. Na vijf jaar van ontwikkelingen en opgedane kennis en ervaring is het bedrijf doorgegroeid van een standalone vacature platform naar een HR Tech software provider.

Dit jaar hebben ze besloten om de ontwikkelde technologie en opgedane kennis open te stellen voor iedereen die serieus is met het creëren van een excellent en objectief recruitment proces.

Het bedrijf richt zich niet meer op het exploiteren van een eigen recruitment platform maar biedt werkgevers een white-label PAAS (Platform As A Service) licentie aan op het matching en selectie platform. Het platform is de opvolger van het traditionele en omslachtige ATS systeem. Het Recrout systeem wordt gecombineerd met een geïntegreerd psychometrisch systeem dat digitaal alle sollicitanten door een assessment funnel haalt en automatisch pre-selecteert op basis van aanwezige competenties en fit met cultuur.

“Het nieuwe Recrout platform is de meest sexy combinatie van sociale wetenschap en technologie die er momenteel op de markt te vinden is. We kijken er naar uit om samen met onze internationale partners en klanten toe te werken naar een objectieve en eerlijke arbeidsmarkt voor iedereen. Wij gaan er samen voor zorgen dat de generaties na ons niet beter meer weten dan dat zij beoordeeld worden op talent en niet op basis van allerlei hedendaagse uitsluitingsmechanismen”

Recrout start deze maand met een Europese lanceer campagne en heeft een ludieke introductie bedacht om kennis te maken met de dienstverlening. Het bedrijf geeft per land tien gratis jaarlicenties weg aan bedrijven die het platform een jaar lang gratis willen uitproberen als promo actie. De bedrijven worden aan het eind van de campagne geselecteerd en op een surprise event getrakteerd om de samenwerking in te luiden.

Kijk snel op de promo pagina voor de voorwaarden en meer informatie over het bedrijf Recrout.

www.promotions.recrout.com 

 

Neem voor meer informatie contact op met Recrout via:

info@recrout.com

Share

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.