In de huidige werknemersmarkt is het belangrijk om het wervingsproces zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij jouw ideale kandidaat. Denk dan aan een aansprekende vacaturetekst, een goed gepositioneerd employer brand en datagedreven jobmarketing die de kandidaat bereikt waar hij of zij zich bevindt via goed campagnemanagement.
Om het wervingsproces goed aan te laten sluiten bij de kandidaat breng je de candidate journey in kaart. Hoe je dat precies doet lees je in deze gids: Candidate journey download
Een eerste stap van de candidate journey in kaart brengen is het creëren van een candidate persona. Een candidate persona is een fictieve weergave van je ideale kandidaat. Een candidate persona stel je op zodat je precies weet wat jouw kandidaat drijft en motiveert, hoe je de kandidaat kan bereiken, waar de kandidaat naar op zoek is en wat jouw organisatie voor hem of haar kan betekenen. Het opstellen van een candidate persona kan wat onwennig zijn als je dat nog nooit gedaan hebt.
Klik hier om 3 tips te lezen die je kunnen helpen bij het opstellen van een candidate persona.